Konya
Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, şehrin güncel altyapı
ihtiyaçlarını belirlemek ve elde edilen veriler sayesinde olası sorunlara
anında çözüm üretebilmek üzere 50’den fazla akıllı şehir uygulamasını hizmete
sunarak akıllı şehir teknolojisinde öncü oluyor.
Konya
Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, altyapı hizmetlerinde akıllı şehir
uygulamalarını genele yayıyor.
Şehrin
ihtiyaçlarına uygun 50’den fazla akıllı şehir uygulamasını hayata geçiren KOSKİ
Genel Müdürlüğü, Felaket Kurtarma Merkezi, Araç Takip Sistemi ve Kurumlar Arası
Entegrasyon Sistemi’yle hem veri güvenliği sağlıyor hem de zaman ve maliyet
israfının önüne geçiyor.
FELAKET KURTARMA MERKEZİ
KOSKİ,
organizasyonların herhangi bir felaket, kriz ve afet durumunda, kritik
faaliyetlerini sürdürebilme yeteneği olarak adlandırılan iş sürekliliği
çerçevesinde, yaşanması muhtemel felaketler, doğal afetler, teknolojik veya
insan kaynaklı olumsuzluklar karşısında veri güvenliği için gerekli önlemleri
alıyor.
Konya
Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, yerel yönetimlerin her türlü
olumsuzluklara karşı proaktif çözümler üretecek bir anlayışta olması
gerektiğini belirterek, “Doğal afetler, teknolojik ve insan yapımı felaketler
sebebiyle yaşanabilecek kesintiler kurumlarda maddi kayıp ile birlikte
özellikle prestij kaybına neden olabilmektedir. Bu kapsamda, iş sürekliliği ve
yedekleme büyük önem arz etmektedir. Bu yüzden KOSKİ Genel Müdürlüğümüz, Akıllı
Şehir uygulamaları kapsamında yangın, sel, deprem gibi doğal afetler sonucunda
oluşabilecek kurumsal veri ve altyapı kaybının yaşanması durumunda yedek veri
depolama ve yedek ağ altyapısını kullanarak güncel veri ile uzak noktadan
servislerin çalışması amacıyla Felaket Kurtarma Merkezi’ni oluşturmuştur” dedi.
KURUMLAR ARASI ENTEGRASYON
KOSKİ
Genel Müdürlüğü’nün Kurumlar Arası Entegrasyon Sistemi’ni de hayata geçirdiğini
dile getiren Başkan Altay, “KOSKİ Genel Müdürlüğümüz, Konya Kent Bilgi Sistemi,
AYKOME, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, Nüfus ve Vatandaşlık Hizmetleri Genel
Müdürlüğü, Doğal Afet Sigortaları Kurumu, E-Devlet, Anlaşmalı Bankalar ve Sıhhi
Tesisatçılar Odası ile protokol yaparak çevrimiçi bağlantı sağlamıştır. Veri
girişi veya veri paylaşımı da yapılabilen bu entegrasyon ile ilgili verilere en
hızlı şekilde ulaşılmakta ve vatandaşlarımıza daha hızlı ve en kısa sürede
hizmet verilebilmektedir” ifadelerini kullandı.
TEKNOLOJİK ALT YAPI VE ARAÇ TAKİP
SİSTEMİ
İş ve işlemlerde zaman ve maliyet yükü oluşturan klasik
uygulamaların yerini modern, akılcı ve teknolojik yöntemlere bıraktığını ifade
eden Başkan Altay, “Her yerde izleme ve denetleme yoluyla kepçe, kamyon,
kamyonet ve buldozer gibi tüm iş araç ve makinelerinin sayısal bir harita
üzerinde takibini ve raporlamasını sağlayan Akıllı Şehir uygulamalarımızdan
Araç Takip Sistemimiz, kurumumuza operasyonel verimlilik artışı, yönetim
kolaylığı, esneklik gibi faydalar sağlarken, giderlerde düşüşe ve hizmet kalitesinde
artışa imkân tanıyor. Öte yandan teknolojik altyapı, bilgi ve iletişim
teknolojileri hızlı değişen alanlar olduğu için sürekli yenilenmektedir.
Çalışanlarımız, bu hıza uyumlu bir şekilde tüm yazılım, donanım, network ve
iletişim alanlarındaki gelişmeleri yakından takip etmektedir. KOSKİ Genel
Müdürlüğümüz, bugünkü ihtiyaçları ve yarın olabilecek ihtiyaçları da dikkate
alarak sistemimizin güncelliğini kaybetmeden 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet
vermesini sağlamaktadır” şeklinde konuştu.