KOSKİ Tarifeler Yönetmeliğinin 18/1 maddesinde
belirtilen “2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun 87. 88 ve 89. maddeleri
gereğince tahsil edilecek katılım payları, Genel Kurul tarafından belirlenir.”
şeklindeki hükme göre alınmaktadır. Ayrıntı KOSKİ WEB Sitesinde bulunan Hizmet
Tarifelerinde belirtilmektedir.
Abonelerimiz, tahliye ettikleri aboneliklerini iptal ettirmek için; Merkez ilçelerimizde şubelerimize şahsen başvuruda bulunmadan 0 332 221 61 61 nolu telefon destek hattından ya da www.koski.gov.tr web sitemizde bulunan online işlemlerden, merkez dışındaki ilçelerde ise KOSKİ Hizmet Birimlerimize bizzat başvurarak veya www.koski.gov.tr web sitemizde bulunan online işlemlerden başvuruda bulunmaları gerekmektedir. (Kendi adlarına kayıtlı olmak şartıyla İBAN numarası vermeleri halinde teminat bedelleri iban hesabına yatırılmaktadır.)İdaremize yapılan bu başvurular en geç beş gün içerisinde sonuçlandırılmakta, su sayaçları kullanıma kapatılarak sayaç üzerinden okunan endekse göre son tahakkuklar düzenlenmektedir. SMS ile başvuru sonuçlarının abonelere bildirilmesini müteakip, KOSKİ Hizmet Birimlerimize müracaat eden abonelerimize borçları düşüldükten sonra kalan teminat bedelleri güncel değerleri üzerinden iade edilmektedir. İdaremize gelmeden e-mail veya dilekçe ile başvuruda bulunan abonelerimize kalan teminat bedelleri, numarasını verdikleri kendi adlarına kayıtlı İBAN hesaplarına su kesildikten sonra engeç 7 (yedi) iş günü içinde iade edilmektedir
Gerekli Belgeler:
1- Abonelik Müracaat Formu (KOSKİ’den temin edilir)
2- T.C. kimlik numarası yer alan kimlik belgesi
3-Başkası adına işlem yapılacaksa Noterden getirilecek vekaletname
1005 sayılı Kanunun 2. maddesinin
birinci fıkrası ile Ek l’inci maddesi ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu
uyarınca vatani hizmet tertibinden aylık bağlananlar ile malul gazi olarak
aylık bağlanmış olanların ve şehit dul ve yetimi sıfatıyla aylık veya gelir
bağlanmış bulunanların ikamet ettikleri, müstakil sayaç takılı olan ve kendi
adlarına tesis edilen aboneliklerde kullandıkları su ve atıksu bedelleri ile bu
abonelikler için alınması gereken su ve kanalizasyon tesisleri harcamalarına
katılma payları, su ve kanal abone hattı bedellerinde %75 oranında tenzilat
uygulanır.
4736 sayılı Kamu
Kurum ve Kuruluşlarının Ürettikleri Mal ve Hizmet Tarifeleri İle Bazı
Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun uyarınca su ücretinde indirim
uygulama zorunluluğu bulunan kişiler, sağlık kurulu raporuyla % 40 ve üzerinde
engelli olduğunu belgeleyen aboneler (Bu indirimden, % 40 ve üzerinde engelli
raporu (Çözger) bulunan reşit olmayan çocuğu olan kişiler de, aynı meskende
ikamet ettiklerini belgelemeleri şartıyla faydalanabilirler.), 2022 sayılı
"65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık
Bağlanması Hakkında Kanun" kapsamındaki kişiler ile 5774 Sayılı Kanun’un
8. maddesinin ikinci fıkrası uyarınca bu Kanuna göre aylık bağlanan amatör
sporcuların ikamet ettikleri, müstakil sayaç takılı olan ve kendi adlarına
tesis edilen aboneliklerde kullandıkları su ve atıksu bedellerinde %50 oranında
tenzilat uygulanır.
Bu uygulamadan
yararlanmak için;
- Abonelik Talep Formu (KOSKİ’den temin edilir)
- Malul, gazi, şehit dul ve yetimi, 65 yaşını doldurmuş güçsüz ve
kimsesiz veya engelli olduğunu ve yahut da Devlet Sporcusu olduğunu
gösteren belge/rapor
- Deprem Sigorta Poliçesi (DASK) veya poliçe numarası ile,
Şehir Merkezinde, İdari binamızda bulunan Abone Servisine, Merkezdeki Müşteri
hizmetleri birimlerine,6360 sayılı Kanun uyarınca hizmet alanımıza dahil olan
İlçe, Belde ve Köylerde ise, Bölgelerinde bulunan KOSKİ Hizmet Birimlerimize
müracaat edildiği takdirde,18 yaş ve üzeri müşterilerimiz, indirimli su ve
atıksu abonelik sözleşmesi yaptırabilirler.
1) Gerçek veya tüzel kişilere ait bahçe ve yeşil alanlarda kullanılan sulara ilişkin abonelerdir. Bu kapsamda;
a) (Mülga 15.11.2024 tarih ve 06 Sayılı Genel Kurul Kararı ile)
b) Belediyelerce oluşturulan hobi bahçeleri, çevre sulama suyundan faydalandırılır.
c) Mülkiyeti Belediyelere ait olan ancak, müstecirlere kiraya verilen park, dinlenme tesisleri gibi yerlere ait yeşil alanlar, çevre sulama suyundan faydalandırılır.
(Değişen 15.11.2024 tarih ve 06 Sayılı Genel Kurul Kararı ile)
ç) 1/1000 ölçekli, Uygulama İmar Planı bulunan ve 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 18. maddesi uygulanmış mevzuata uygun proje tanzim edilebilen imarlı parsellerde su aboneliği bulunan mesken, işyeri, resmi daire vb. yerlerden İskân Ruhsatı veya Kat Mülkiyet Tapusu ile başvuruda bulunanlar bahçe sulamak için ayrı bir sayaç bağlatmak kaydıyla çevre sulama suyundan faydalandırılır.
d) Parseli imarlı olup (mevzuata uygun proje tanzim edilebilen), İnşaat halinde olan aboneliklerden, binanın en az %95 seviyesinin tamamlanması ve bu durumun belgelendirilmesi halinde, ayrı bir sayaç bağlatmak kaydıyla çevre sulama suyundan faydalandırılır.
e) Toplam parsel sınırları içinde, beher 40 m2’ye en az 1 (bir) ağaç düşecek sayıda ağacın dikili olması ve yağmurlama veya damlama sulama sistemine uygun tesisatın kurulu olması şartı aranır.
f) (Mülga 15.11.2024 tarih ve 06 Sayılı Genel Kurul Kararı ile)
2) Çevre sulama aboneliği verilen ve çevre sulama aboneliği tarifesi uygulanan aboneliklerden, amacı dışında su kullananlara, kullanım durumuna göre, bu yönetmeliğin ilgili maddeleri uyarınca işlem yapılır.
3) Çevre sulama aboneliği ile ilgili uygulanacak diğer esasları belirlemeye, Yönetim Kurulu yetkilidir.
167 sayılı Yeraltı Suları Hakkında Kanun uyarınca; Kuyu açma ruhsatı almak için DSİ 4. Bölge Müdürlüğüne müracaat edilmesi gerekmektedir.
Elektronik Kartlı Sayaç (EKS) Aboneliği: Ön ödemeli olarak su satın alınma imkânı sağlayan elektronik düzeneğe sahip kartlı su sayacını kullanan aboneliklerdir.
Aboneliğinde takılı olan mekanik su sayacının yerine veya ilk
kez oturulacak gayrimenkulüne EKS taktırmak isteyen müşterilerimiz, Şehir
Merkezinde, İdari binamızda bulunan Su Müracaat Birimimize, 6360 sayılı Kanun
uyarınca hizmet alanımıza dâhil olan İlçe, Belde ve Köylerde ise, Bölgelerinde
bulunan KOSKİ Hizmet Birimlerimize başvuruda bulunabilirler. Başvuru sonrasında
görevlilerimizce abonelik mahallinde inceleme yapılır ve sayaç yeri EKS
takılmasına uygun ise EKS abonelik sözleşmesi imzalanır. Bu tür abonelerden
teminat alınmaz.
Mekanik sayacının yerine EKS taktıran abonelerimize, EKS
abonelik sözleşmesi yapılması esnasında, teminat bedeli güncel değeri üzerinden
iade edilir, EKS bedeli ise kullanmakta olduğu mekanik sayacın güncel değeri
düşüldükten sonra aboneliğe yansıtılır.
Su ve Atıksu borçlarını taksitle ödemek isteyen
abonelerimiz, KOSKİ Müşteri Hizmetlerine bizzat
müracaat ederek günü geçmiş borçlarını kredi kartı ile veya senet vermek
suretiyle en fazla 6 taksite kadar taksitlendirilebilmektedir.
İdaremize ait tüm veznelerimizde su ve atıksu faturaları kısmi olarak ödenebilmektedir.
İdaremize yapılacak yazılı müracaat sonucunda, su ve atıksu borcunun
bulunmaması ve teminat bedeli ile sökme takma bedelinin ödenmesi ve İdarenin
uygun görmesi kaydıyla elektronik kartlı su sayaçları, mekanik sayaçla
değiştirilebilir.
Su-atıksu abone sözleşmesi yenilemek üzere şubelerimize gelerek teminat
ücreti ödendikten sonra yeni sözleşme yapılır.
Müşterilerimiz, tatlı su çeşmelerinden amacı dışında su kullananları, 7/24 günün her saatinde 0332 221 35 00 nolu telefonu veya ALO185 nolu Çağrı Merkezini arayarak veya KOSKİ Hizmet birimlerine bizzat müracaat ederek ya da www.koski.gov.tr adresinde kayıtlı web sitemizde bulunan Canlı Destek, Web Panel ve Genel Müdüre Mesaj bölümlerini kullanarak bildirebilirler.
Günü geçen su faturaları, KOSKİ veznelerinden, PTT şubelerinden, www.koski.gov.tr resmi web sitemizden ya da internet tahsilatı da yapan; Türkiye Finans, ING Bank, ICBC Turkey Bank, TEB, Albaraka, Kuveyttürk, HSBC, Halkbank, Şekerbank, Yapı Kredi, Vakıfbank, Ziraat, Finansbank ve Fiba bankalarından ödenebilmektedir.
Kaçak su kullanımları, 7/24 günün her saatinde 0332 221 35 00 veya ALO 185 nolu Çağrı Merkezimiz aranarak veya KOSKİ Hizmet birimlerine bizzat müracaat edilerek bildirebilir.
Müşterilerimiz fatura bilgilerine, “koski.gov.tr” adresli resmi web sitemizin “internet şubesi” linki içerisindeki “Fatura Borcu Sorgulama” bölümünden 7/24 0332 221 35 00 veya ALO185 Çağrı Merkezini arayarak ve ayrıca, mesai saatleri içerisinde KOSKİ Müşteri Hizmetleri birimlerine bizzat müracaat ederek ulaşabilirler. Ayrıca, e-mail adresini İdaremize bildiren abonelerimize, fatura bilgileri e-mail olarak da gönderilmektedir.
Abonenin binada bulunmaması, kapıyı açmaması, sayaç yerinin kilitli olması veya herhangi bir nedenle su sayacının okunamaması durumunda, tüketimin birikmemesi için aboneye, önceki yılın aynı dönem tüketimlerine göre kıyas almak suretiyle, bir sonraki dönem tüketiminden mahsup edilmek kaydıyla tahmini tahakkuk yapılabilir. Bu tür durumlarda aboneden, su sayacının endeksini okuyup İdareye bildirmesi istenir.
Su fiyatları belirlenirken, Yönetim ve İşletme giderleri (Enerji ve malzeme giderleri, personel giderleri ve çeşitli giderler) ile amortismanlar, (Sabit bir kıymet olan tesislerin ve demirbaşların ömürlerinin sonunda yenilenebilmeleri için ayrılması zorunlu bedeller, Yatırım kredilerinin yıllık anapara ve faizleri ve tesislerin iyileştirilmesi ve aktifleştirilmeyen tesislerin büyütme ve onarım giderleri KOSKİ Tarifeler Yönetmeliği Madde 8 ) dikkate alınmaktadır.
Su ve atıksu abonelerimizin tüketim endekslerinin tespiti ve faturalandırılması işlemleri el bilgisayarları aracılığıyla ve bölgesel bazda yapılmakta olup, ödeme süreleri de buna göre verilmektedir. Sistem olarak ödeme süreleri bireysel olarak değil toplu olarak verilmektedir. Maaşa göre işlem yapılması halinde, aynı anda okuma işlemi yapılan aboneler arasında (ödeme süreleri farklı olacağından) eşitlik ilkesine aykırı bir işlem yapılmasına neden olacağından maaş tarihlerine göre son ödeme tarihlerinin verilmesi uygun görülmemektedir. İdaremizce, kredi kartı ile ödeme imkânı getirilmiş olması nedeniyle ödeme ile abonelerimize ek süre imkanı sağlanmaktadır.
Abonelik bilgilerini güncellemek isteyen abonelerimiz, online.koski.gov.tr web adresimiz üzerinden "bilgileri güncelle" bölümünü kullanarak veya 7/24 günün her saatinde ALO185 nolu Çağrı Merkezini arayarak, mesai saatleri içerisinde de, KOSKİ Müşteri Hizmetlerine müracaat ederek bilgilerinin güncellenmesini sağlayabilirler.
Abonelerimiz e-mail adres bilgilerini veya cep telefonu
bilgilerini, 7/24 günün her saatinde 0332 221 35 00 nolu telefonu veya ALO185 nolu
Çağrı Merkezine, mesai saatleri içerisinde KOSKİ Müşteri Hizmetlerine müracaat ederek veya
www.koski.gov.tr adresinde kayıtlı web sitemizde bulunan Canlı Destek veya Web
Panel bölümlerini kullanarak taleplerini iletebilirler
Abonelirimiz yüksek gelen fatura itirazları için KOSKİ Müşteri Hizmetlerimize veya www.koski.gov.tr web sitemizde bulunan e-koski bölümünü kullanarak, bilgi edinme başvurusu ya da e-mail göndererek başvuruda bulunabilirler. Şikâyetli sayaçların değiştirilmesi için abonelerimizin yazılı başvurusu gerekmektedir.
Abonelerimiz EKS ile ilgili karşılaştıkları sorunlarını, 7/24 günün her saatinde 0332 221 35 00 nolu telefonu veya ALO185 nolu Çağrı Merkezini arayarak veya KOSKİ Müşteri Hizmetlerimize elektronik kartları ile birlikte başvuruda bulunarak bildirebilirler.
Müşterilerimiz su arızalarını, 7/24 günün her saatinde 0332 221 35 00 veya ALO185 nolu Çağrı Merkezini arayarak bildirebilirler.
Su abone hattı, KOSKİ Tarifeler
Yönetmeliği’nin 50. maddesinde belirtilen şebeke
hattından parsel sınırına kadar su taşıyan borulardır.
a) Su abone hattının tesisinde
borunun çapı ve diğer hususlar, kullanılacak su miktarı dikkate alınarak
idarece belirlenir.
b) Su abone hattının tesisi, İdare
tarafından yapılır veya yaptırılır. İdarenin uygun gördüğü hallerde abone
tarafından da yaptırılabilir. Abone tarafından yapılan abone hattının
mülkiyeti, işletme ve bakım karşılığı KOSKİ’ye devredilmiş sayılır.
c) Su abone hattından diğer abonelere
su verilip verilmemesinde, KOSKİ yetkilidir.
d) Su abone hattına, KOSKİ’den izin
alınmadan hiçbir müdahalede bulunulamaz. Bulunanlar veya zarar verenler
hakkında, yönetmelik hükümleri gereğince işlem yapılır.
e) Su abone hattında yapılacak tamir
bakım, tadilat ve ıslah KOSKİ tarafından yapılır. Şayet abone hattında
kurumumuzca yapılan incelemeler sonucunda herhangi bir sıkıntı olmamasına
rağmen, abonenin talebine istinaden yenileme veya ıslah yapılması durumunda
ise, masraflarını kabul etmek şartıyla, yapılacak hizmete ait tüm ücretler
aboneden tahsil edilir. Ancak eski demir boru hatları olan yerlerde yapılan
tamir, bakım ve ıslahlardan bedel alınmaz.
Su şube yolu, KOSKİ Tarifeler Yönetmeliği’nin 51. maddesinde
belirtilen,
parsel sınırından sayacın çıkışındaki bağlantı rakoruna kadar su taşıyan
borulardır.
a) Su şube yolunun tesisi, KOSKİ'den
müsaade almak şartıyla, abone tarafından yaptırılır.
b) Su şube yolunun mülkiyeti,
işletme, bakımı ve onarımı faydalanan abonelere aittir.
c) Şube yolunda yapılacak onarım,
tadilat ve ıslah, KOSKİ’den müsaade almak ve masrafları kendilerine ait olmak
şartıyla aboneler tarafından yaptırılır.
d) Su şube yolunda meydana gelecek
arıza ve hasarlardan, KOSKİ mesul tutulamaz.
e) Su şube yoluna, KOSKİ'den izin
alınmadan hiçbir müdahalede bulunulamaz. Bulunanlar ve zarar verenler hakkında,
yönetmelik hükümleri gereğince işlem yapılır. Ancak, mal ve can güvenliğini
tehdit eden yangın, deprem, sel vb. hallerde, izin alınmadan, abone tarafından
su kesilerek, derhal KOSKİ'ye haber verilir.
f) İlk defa yapılacak olan su şube
yolunun yapımı, bedeli mukabilinde, İdare tarafından yapılır veya yaptırılır.
Faturalarını mükerrer ödeyen abonelerimizin mükerrer ödemeyi gösteren belgeleriyle ve yazılı olarak, KOSKİ Müşteri Hizmetlerine bizzat başvurmaları gerekmektedir.
Sayaçlarının hatalı okunduğunu, dolayısıyla hatalı
fatura düzenlendiğini düşünen Abonelerimiz, hatalı faturalarının düzeltilmesi
taleplerini 7/24 gün, 0332 221 35 00 veya ALO185 nolu
Çağrı Merkezimizi arayarak; mesai saatleri içerisinde ise, KOSKİ Müşteri
Hizmetlerine bizzat müracaat ederek veya
www.koski.gov.tr adresinde kayıtlı web sitemizde bulunan Canlı Destek veya Web
Panel bölümlerini kullanarak iletebilirler.
Su sayacından sonraki tesisatta meydana gelen kaçak veya patlaklardan
dolayı oluşan yüksek faturalar için abonelerimizin yazılı olarak KOSKİ Müşteri
Hizmetlerine başvuru yapmaları gerekir.
Faturanız tahmini olarak okundu ise; https://online.koski.gov.tr/ ( Fatura sekmesi içinde bulunan fatura düzeltme kısmından ) yada Koski mobil uygulamasını telefonunuza indirerek FATURA DÜZELTME kısmından endeksinizi düzeltebilirsiniz.
ENDEKS DÜZELTİLİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR:
1-E-Koski üyeliğiniz olmadan fatura düzeltmesi
yapılamadığından mutlaka üye olmanız gerekmektedir. Üye girişi yaptığınızda sadece
kendi adınıza olan aboneliklerle ilgili düzeltme yapabilirsiniz.
2-Tahmini okunmayan (Gerçek) faturalarla ilgili düzeltme yapılamaz.
3-Su sayacınızın numarası ile endeksinin okunaklı bir şekilde resmini çekip sisteme yüklemeniz gerekmektedir.