MÜŞTERİLERİMİZİN DİKKATİNE
 

* Kendi Adınıza Abone Kaydı Yaptırınız

Suyu açık olan bir aboneliğe yeni taşınanlar, KOSKİ'ye müracaat ederek abone sözleşmesi yaptırmak zorundadır. Aksi halde, önceki abonenin borçlarından sorumludur. Ayrıca suyu kesilir.

* Özel Kuyunuz Var İse ve Bu Kuyudan Üretimi Suya Dayalı İşletmenize Su Kullanıyorsanız Atıksu Abone Kaydını Yaptırınız

Su abonesi olmayıp, kendi imkanları ile su temin edip kanalizasyona bırakanlar ,bu suların uzaklaştırılması için ATIKSU bedeli ödemekle yükümlüdürler Bu tür abonelerden su bedelinin %50'si oranında atıksu bedeli alınmaktadır.

* Geçici Bir Süre Su Kullanmayacaksanız Lütfen Suyunuzu Kapattırınız.

Aboneliğinizde geçici bir süre su kullanmayacaksanız, herhangi bir mağduriyete uğramamak için, bu durumu, bir dilekçe ile mesai saatleri içerisinde KOSKİ Müşteri Hizmet Birimlerine veya www.koski.gov.tr adresine girilerek internet üzerinden müracaat ederek suyunuzu geçici olarak kapattırınız.

* Tahliye Ettiğiniz Aboneliğin Suyunu Kapattırıp İlişiğini Kesmeyi Unutmayınız

Aboneler, KOSKİ ile yaptığı abone sözleşmesine ait ilişiği kesmeden aboneliği terk ederlerse, başkaları tarafından kullanılacak suyun bedelinden sorumludur.

* Gecikme Zammı Ödememek ve Suyunuzun Kesilmesini Önlemek İçin Borcunuzu Zamanında Ödeyiniz

Fatura bedelini 15 günlük ödeme süresi içinde ödemeyen abonelerimize, aylık % 0,75 oranı üzerinden günlük gecikme zammı uygulanmaktadır.

* Faturanızda Yanlışlık Olduğunu Düşünüyorsanız "Müşteri Hizmetleri" Servisine veya 221 63 65 nolu telefonu arayarak “KOSKİ Çağrı Merkezi” ne Müracaat Ediniz

Su faturasında yanlışlık olduğunu düşünen abonelerimiz, kendilerine ulaşan en son fatura ile sayacın endeksini okuyarak mesai saatleri içerisinde, KOSKİ Müşteri Hizmet Birimlerine veya 221 63 65 nolu telefonu ya da “ALO185 KOSKİ Çağrı Merkezi” ni arayarak iletebilirsiniz. Bu itirazlar anında veya tetkik edilmesi gerekiyorsa yerinde incelenerek en kısa sürede çözümlenmektedir.

* Sayaç Yerinizin Açık, Temiz ve Aydınlık Olmasını Sağlayınız

KOSKİ görevlilerince düzenli olarak sayacınızın okunabilmesi, arızalı durumlarda değiştirilebilmesi için sayaç yerinizle ilgili gerekli tedbirleri alınız. Kış aylarında ise, sayaç yerinizi ahşap talaşı vb. yalıtım malzemeleri ile doldurarak sayacınızın donmamasını sağlayınız

* Size Ulaşabileceğimiz Telefon Numarasını Bildiriniz

Faturanızın elinize geçmemesi ihtimaline karşılık, herhangi bir mağduriyete uğramamanız için, mutlaka, size ulaşabileceğimiz telefon numaranızı ve e-mail adresinizi, 221 63 65 nolu telefonu ya da “ALO185 KOSKİ Çağrı Merkezi” aracılığıyla bildiriniz veya güncelleyiniz.

* İç Tesisatınızda veya Sayaçtan Sonraki Tesisatınızda Oluşan Arıza ve Kaçağı Mutlaka Yaptırınız

Sayaçtan sonraki iç tesisat ve su kaçağından abone sorumludur. Sayaçtan geçen her damla faturanıza yansıyacaktır. Bu nedenle, iç tesisatınızda bir su kaçağı var ise bu durumu derhal KOSKİ'ye bildiriniz.

* Daimi veya Geçici Bağlantı Yaparak Başkalarına Su Vermeyiniz

Su kullandığınız aboneliğinizden, hangi amaçla olursa olsun bir başka aboneliğe su verildiği takdirde su veren abonenin suyu kesilir ve cezai işlem yapılır.

* Kullanım Türü Değişikliğini KOSKİ'ye haber vererek yaptırınız

Su ve Atıksu tarifeleri kullanım türüne  göre değiştiğinden, kullanım türünde herhangi bir değişiklik olduğu taktirde örneğin, mesken olarak kullanılmakta olan abonelikte işyeri olarak faaliyette bulunulacaksa herhangi bir mağduriyete uğramamanız için, KOSKİ’ye müracaat edip tarifenin işyerine dönüştürülmesini sağlayınız.

* Bahçeniz Varsa Kademeli Tarifeden Yaralanabilirsiniz

Toplam parsel veya tapu sınırları içinde, beher 40 m2' ye en az bir ağaç düşecek sayıda ağaçlı bahçesi bulunan meskenlerden müracaatı halinde aylık(Daire Başı) ,15 m3 üzeri tüketimlerden atıksu bedeli alınmamaktadır.

* Tatlı su ve Sokak Çeşmelerinden Araç Yıkayanları veya Amacı Dışında Su Temin Edenleri Bildiriniz

Tatlı su ve sokak çeşmelerindeki su arızalarını ve usulsüz kullanımları, 221 63 65 nolu telefonu arayarak “KOSKİ Çağrı Merkezi” ne veya Alo 185 hattına bildiriniz.

* KOSKİ'den İzin Almaksızın, Sayacınızı Sökmeyiniz. Tamir Ettirmeyiniz

Aboneliği olmasına rağmen, KOSKİ’ye haber vermeksizin sayacı söken, tamir ettiren veya herhangi bir nedenle sökülen sayaç yerine kayıtsız bir sayaç takanlara tutanak tanzim edilir ve cezai işlem yapılır.

* Su Kullanımında Tasarrufa Önem Veriniz

Bir damla boşa akan suyun tekrar fatura olarak geri döneceğini hatırınızdan çıkarmayınız.

* KOSKİ ÇAĞRI Merkezi (221 63 65 veya 185)

KOSKİ Hizmetleri ile ilgili her türlü şikayet ve taleplerinizi, 221 63 65 veya 185 nolu telefonu arayarak “KOSKİ Çağrı Merkezi” aracılığıyla iletebilirsiniz.